Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika pomáhajících profesí v oblasti prevence sociálně patologických jevů
Hakenová, Ivana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tato práce se zabývá oblastí profesionálního pomáhání se zaměřením na prevenci výskytu sociálně patologických jevů u dětí a dospívajících. Teoretická část seznamuje s historií i současným pojetím altruistického jednání, definuje základní společenské oblasti a jejich činnosti, pro které je pomoc druhému člověku charakteristickým rysem. Pozornost je věnována také službám pomáhajícího sektoru a jejich klientele. Úvodní část neopomíná ani analýzu předpokladů a požadavků na výkon pomáhajícího povolání, jeho skrytá úskalí i prevenci neprofesionálního jednání. Sociální deviace jsou přirozenou součástí každé společnosti. Jejich nositeli jsou nejen dospělí, ale také děti a dospívající. Příčinami, průběhem a důsledkem sociálně nepřijatelného chování se zabývají odborníci, jimž je věnována závěrečná kapitola teoretické části této práce. Praktická část doplňuje charakteristiku vybraných pomáhajících profesí uvedených v části teoretické, a to na základě výpovědí získaných v rámci expertního šetření uskutečněného mezi jednotlivými odborníky. Zároveň poskytuje jejich porovnání na základě předem definovaných specifik.
Labelling ve škole a jeho vliv na jedince
Jakubec, Bohuslav ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Labelling ve škole a jeho vliv na jedince" popisuje možné následky labellingu na jedinci. Cílem práce je předání základních informací o teorii labellingu, jeho podobách a možných dopadech na život jedince. Teoretická část práce popisuje teorii labellingu, názory jednotlivých autorů, deskripci jedinců, u nichž je velký předpoklad pro udělení nálepky a možné dopady na vývoj jedince. Praktická část je pojata formou rozhovorů s návazností otevřeného kódování, které směřuje k poukázání kontextu přidělení nálepky, působení a vyrovnávání se s nálepkou a jejím dopadem.
Identifikace rizikového chování vedoucí k závislosti na internetu u žáků základních škol.
Hošek, Marek ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Rigorózní práce se zaměřuje na problematiku virtuálního prostředí a závislosti na internetu, která je velmi aktuálním tématem v populárních a odborných časopisech. Práce je prvořadě orientována na identifikaci rizik, která mohou vést ke vzniku závislosti na internetu u patnáctiletých žáků vybraných základních škol. Autor popisuje internetové prostředí a jeho vliv na identitu dospívajícího. Empirické šetření provedené mezi žáky poukazuje na potřebu více se věnovat problematice internetové závislosti jak v rámci primární prevence nespecifické, tak i specifické. Práce poskytuje praktické doporučení pro realizaci specifické primární prevence. Práci je možné využít i jako metodický materiál pro pedagogy, kteří pracují na pozici školního metodika prevence či sociální pedagogy-adiktology. Klíčová slova: závislost na internetu, sociální deviace, pubescence, prevence, identita
Kouření jako sociální deviace a jeho regulace
Rázga, Michal ; Čada, Karel (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o problematice kouření jako sociální deviace. Zaměřuje se především na to, kdy a za jakých podmínek se kouření v ČR stává sociální deviací. Práce upozorňuje na to, že kouření má v dnešní době ideální předpoklady stát se sociální deviací. A to především ze dvou důvodů. Díky jeho zdravotní škodlivosti a zásluhou nového mezinárodního trendu podpory zdraví, který je dnes velmi populární. Těžiště teoretické části představuje kapitola o sociální deviaci, kam spadá také problematika společenských norem a přiblížení kouření jakožto sociální deviace. Kouření se stává sociální deviací v případech, kdy porušuje formální normy definované zákonnými opatřeními regulujícími kouření. Proto je součástí práce i podrobný soupis všech zákonných opatření regulujících kouření v ČR. Praktická část zkoumá názory studentů sociálně-vědních oborů ohledně kouření jako sociální deviace. Studenti prokázali velice dobrý přehled o dané problematice. Nevnímají kouření jako sociální deviaci, nicméně navrhli tři nová regulační opatření, o které by podle jejich názoru měla být zákonná regulace rozšířena. Tím upozornili i na další případy potenciálně sociálně deviantního kouření.
Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení
Vlková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení se v teoretické části kromě základní terminologie spojené s danou problematikou zabývá rizikovými projevy chování mezi současnou mládeží a stručně představuje sociálně patologické jevy, které se na zkoumané škole za poslední dva roky nejčastěji vyskytovaly. Popsány jsou i další sociálně patologické jevy mezi současnou mládeží. S danou tematikou nesporně souvisí období adolescence, které je z mnoha důvodů nazýváno krizovým a ve kterém se nachází většina studentů středních škol. Tato kapitola je vzhledem ke své důležitosti podrobně propracována. V teoretické části práce jsou rovněž představeny rozdíly ve výskytu sociálně patologických jevů mezi pohlavími. V diplomové práci je dále objasněn systém primární prevence v České republice, důležitost rodinného a školního prostředí a vliv vrstevnické skupiny na zdravý rozvoj osobnosti. Závěrem teoretická část přibližuje alespoň některé z aktuálních trendů v prevenci a řešení sociálně patologických jevů na školách. V empirické části je představena škola - Střední odborná škola managementu a služeb, s.r.o. (Schulhoffova 844, Praha 4), na které byla provedena výzkumná sonda, pomocí které je mapován výskyt vybraných sociálně patologických jevů u studentů. Výzkumná...
Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti
Benešová, Pavla ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Cílem diplomové práce na téma "Probace a mediace jako forma práce s mladistvými pachateli trestné činnosti" je rozpracovat sociálně pedagogické aspekty probačních a mediačních činností. Práce má povahu teoretické studie a je rozdělena do 5 kapitol. Úvodní kapitola se zabývá příčinami delikventního chování a nabízí výčet faktorů podmiňujících vznik tohoto chování u dětí a mladistvých. Druhá kapitola se zaměřuje na možnosti prevence kriminality mládeže. Třetí kapitola je věnována Probační a mediační službě, která sehrává důležitou roli v oblasti terciární prevence kriminality dětí a mládeže. Čtvrtá kapitola pojednává o konkrétních způsobech práce probačních úředníků s klientelou. Práce probačních úředníků je v poslední kapitole analyzována z pohledu sociální pedagogiky se zvláštním důrazem na sociálně pedagogický potenciál probačních a mediačních činností. Je zde rovněž nastíněna možnost využití sociální opory v práci probačních úředníků.
Specifika pomáhajících profesí v oblasti prevence sociálně patologických jevů
Hakenová, Ivana ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Tato práce se zabývá oblastí profesionálního pomáhání se zaměřením na prevenci výskytu sociálně patologických jevů u dětí a dospívajících. Teoretická část seznamuje s historií i současným pojetím altruistického jednání, definuje základní společenské oblasti a jejich činnosti, pro které je pomoc druhému člověku charakteristickým rysem. Pozornost je věnována také službám pomáhajícího sektoru a jejich klientele. Úvodní část neopomíná ani analýzu předpokladů a požadavků na výkon pomáhajícího povolání, jeho skrytá úskalí i prevenci neprofesionálního jednání. Sociální deviace jsou přirozenou součástí každé společnosti. Jejich nositeli jsou nejen dospělí, ale také děti a dospívající. Příčinami, průběhem a důsledkem sociálně nepřijatelného chování se zabývají odborníci, jimž je věnována závěrečná kapitola teoretické části této práce. Praktická část doplňuje charakteristiku vybraných pomáhajících profesí uvedených v části teoretické, a to na základě výpovědí získaných v rámci expertního šetření uskutečněného mezi jednotlivými odborníky. Zároveň poskytuje jejich porovnání na základě předem definovaných specifik.
Alternativní kultura v České republice po roce 1989
Chorvátovičová, Iva ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Práce se zabývá fenoménem alternativní kultury a jejím vztahem k veřejné politice. V první části se snaží definovat, co to vlastně znamená alternativní kultura a staví tak na poznatcích hlavně ze sociologie a kulturologie. Velmi užitečné jsou konkrétně teorie sociální deviace, teorie subkultur a post-subkultur. Zároveň se práce ohlíží i do minulosti, před rok 1989, kdy byla alternativní kultura jasně vymezeným fenoménem stojícím mimo hlavní kulturní proud a byla zároveň kulturou protizákonnou. Skrze analýzu některých událostí z nedávné minulosti, nachází jak rozdíly mezi alternativní kulturou a postojem k ní před rokem 1989, tak i jisté důležité paralely se současnou situací alternativní kultury. Alternativní kulturu pak specifikuje skrze současné alternativní undergroundové subkultury freetekno - DIY, squatting a street art. Vzhledem ke kontroverznosti těchto subkultur, práce se zabývá také extremismem, jak jsou tyto subkultury vnímané, a politkou proti extremismu. Zároveň se zabývá i současnou kulturní politikou v ČR. Popisuje její vývoj a nastiňuje současnou situaci i možné prostory pro inovace v souvislosti s alternativní kulturou. V poslední fázi se práce zabývá novým fenoménem tzv. kreativních průmyslů a jejich vztahem ke kulturní politice a alternativní kultuře. S pomocí metod kvalitativního...
Vliv výchovy na schopnost resocializace mladých trestaných
Lišková, Barbora ; Cejp, Martin (vedoucí práce) ; Tomášek, Jan (oponent)
1. SHRNUTÍ Cílem této práce bylo poukázat na vliv výchovy na opakovanou trestnou činnost páchanou odsouzenými ve věku 18-26 let. Pro potřeby této práce jsem si vymezila trojí způsob výchovy, tedy výchovu ve funkční rodině, v nefunkční a ústavní výchovu. A vliv jednotlivých výchovných rámců jsem se pokusila ukázat pomocí výzkumu prováděného ve Věznici Horní Slavkov. V práci je vycházeno z několika teoretických rámců, které jen poukazují na závažnost zvoleného problému. Dále je jisté, že mladí trestaní patří do skupiny trestaných, kterou je možné nějakým způsobem ovlivnit, a proto je velmi důležité nepodcenit jejich přípravu na návrat do společnosti. Ze získaných výsledků je patrné, že každá zkoumaná skupina mladých trestaných má svá specifika, jež získala právě způsobem výchovy, jež se na ní podepsala. Protože tento způsob výchovy nelze nějak ovlivňovat, je důležité působit na mladé trestané ve výkonu trestu. Toto působení se ve věznicích děje pomocí programů zacházení, a proto bych ráda apelovala na to, aby tyto programy byly obzvláště u mladých trestaných vytvářeny individuálně a zahrnovaly vše potřebné. V poslední části práce se zabývám právě způsoby působení na odsouzené ve věku 18- 26 let. Nabízím několik variant, jež by měly zajistit, nebo alespoň zvýšit lepší znovuzačlenění mladých trestaných do...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.